Studiu: 'Cafeaua poate reduce riscul de diabet şi hipertensiune'

Autor:  Ioana Necula, Redactor

Publicat:  29-11-2019

Actualizat:  29-11-2019

Article thumbnail

Sursă foto:  stiripesurse.ro

Cafeaua poate reduce riscul de diabet şi hipertensiune, potrivit unui studiu recent, potrivit romania-actualitati.ro.

Astfel, consumul a până la patru cafele pe zi poate reduce riscul de diabet de tip doi şi de hipertensiune, conform concluziilor unui studiu realizat de cercetători din Spania şi Italia, citat de Press Association.

O echipă de oameni de ştiinţă de la universităţile din Navarra, Spania, şi Catania, Italia, a identificat o ''asociere între consumul de cafea şi o reducere a riscului de diabet de tip doi''.

De asemenea, potrivit cercetătorilor, ''consumul de cafea pe termen lung este asociat cu un risc redus de hipertensiune arterială''.

Citește și: Klaus Iohannis a decorat-o astăzi- Cine este cea care are contracte în derulare cu ministerul și Cumpănașu

Beneficiile sunt, însă, pierdute în cazul în care se consumă mai mult de patru căni de cafea pe zi, potrivit Agerpres.

Studiul sugerează că un consum moderat de cafea, atât cu cofeină cât şi decofeinizată, poate fi asociat cu un risc redus de sindrom metabolic.

Sindromul metabolic reprezintă o serie de afecţiuni care se manifestă adesea împreună şi cresc riscul de diabet, accident vascular cerebral şi boli de inimă.

Acesta afectează, în medie, un adult din patru şi este descris de Sistemul Naţional de Sănătate din Marea Britanie ca fiind ''deosebit de periculos''.

Principalele componente ale sindromului metabolic includ obezitatea, hipertensiunea arterială, nivel ridicat de trigliceride, nivelurile scăzut de colesterol HDL şi rezistenţă la insulină.

Google News
Comentează
Articole Similare
Article Thumbnail
02 feb Sănătate

test 31 aug 21.13 min

Article Thumbnail
02 feb Sănătate

test 2 31 aug la 21.19

Article Thumbnail
02 feb Sănătate

test 1 seot

Article Thumbnail
02 feb Știrile Zilei

test 2 8 dec 2025

Article Thumbnail
30-08-2025 Știrile Zilei

Un raport Eurostat dezvăluie o problemă extrem de gravă a României: Este una dintre cele mai afectate țări din Europa

Article Thumbnail
30-08-2025 Știrile Zilei

'Regele fructelor', bogat în nutrienți și plin de vitamine — ce beneficii are pentru sănătate

Article Thumbnail
30-08-2025 Știrile Zilei

S-a aflat ce ne 'îmbătrânește' inima: Totul pleacă din farfurie. Aceste alimente efectiv o 'torturează', abia mai reușește săraca să bată - spun specialiștii

Article Thumbnail
30-08-2025 Știrile Zilei

O boală frecventă a copilăriei are un efect total neașteptat pe termen lung: Generează probleme inclusiv în viața de adult

Article Thumbnail
30-08-2025 Sănătate

Acces mai rapid la tratament: Cabinet de Boli Infecțioase, înființat la Spitalul de Pneumoftiziologie Iași

Article Thumbnail
30-08-2025 Sănătate

Experți: Primele orientări standardizate pentru gestionarea bolilor inflamatorii intestinale în sarcină

Article Thumbnail
30-08-2025 Sănătate

Model în Sănătate: 'Vindecarea începe atunci când sufletul își recapătă liniștea și speranța' - Alina Ion, fondatoarea Spitalului 'Sfântul Sava cel Sfințit'

Article Thumbnail
30-08-2025 Sănătate

Inovație medicală: Un stetoscop dotat cu AI poate diagnostica insuficiența cardiacă, bolile de valve și aritmiile în doar 15 secunde

Parteneri
Adaugă ca sursă preferată pe Google